Nu ai ocazia sa faci o buna impresie de doua ori – de aceea homepage-ul este fara indoiala cea mai importanta pagina din intregul site.
Pentru orice companie, homepage-ul este asemenea unei usi virtuale. Daca vizitatorului nu ii place ce vede, primul impuls va fi sa iasa cat mai repede. Din pacate, multa lumea inca judeca o carte dupa coperta.
Dar ce diferentiaza un homepage magnific de unul oribil? Ei bine, nu este suficient doar sa arate bine, insa trebuie sa si functioneze cum trebuie.
Mai jos am conturat cele mai importante practici pe care sa le ai in vedere atunci cand iti creezi homepage-ul site-ului sau daca te gandesti sa schimbi actualul design cu unul nou.
1. Sa raspunda la intrebarile: “Cine sunt”, “Ce fac” si/sau “Ce poti vedea/face aici”
Daca esti o companie sau un brand foarte cunoscut (ex.: Coca Cola) poate poti sa scapi usor daca nu ai o descriere a ta si o explicatie despre ceea ce faci. Realitatea este ca aproape orice brand trebuie sa raspunda la aceste intrebari pentru ca fiecare vizitator sa stie ca este in locul potrivit.
2. Sa rezoneze cu audienta targetata Homepage-ul trebuie sa fie focusat pe publicul pe care il targetezi, sa vorbeasca oamenilor pe limba lor. Pagina principala nu trebuie sa contina un limbaj de specialitate sau greu de inteles de catre vizitator, dar nici cuvinte pompoase pentru a te descrie.
3. Afiseaza o propozitie de valoare convingatoare Cand un vizitator ajunge pe homepage-ul tau, trebuie sa-l convingi cumva sa nu plece imediat. Pagina principala a site-ul este locul unde trebuie sa plasezi
propozitia de valoare pentru a determina vizitatorul sa stea pe pagina ta si sa nu plece catre concurenta.
4. Optimizeaza site-ul pentru toate dipozitivele mobile Multe companii au inteles ca pentru a avea acces catre un public cat mai larg, trebuie sa se adapteze tuturor dispozitivelor mobile. Un site care nu este usor de accesat de pe mobil sau tableta ingreuneaza accesul utilizatorilor. In lumea actuala “mobila” este vital sa te gandesti si la acest aspect. Este o investitie care nu trebuie trecuta cu vederea.
5. Include call-to-action-uri (CTA) Marketerii si cei care concep site-urile companiilor au realizat ca pentru a conduce utilizatorul acolo unde doresc, trebuie folosite call-to-action-uri. Iata cateva exemple pe care le poti folosi si tu: “Incearca gratuit”, “Programeaza o demonstratie”, “Cumpara acum” sau “Invata mai multe”. Nu uita ca, scopul homepage-ului este sa forteze vizitatorul sa sape mai adanc in site-ul tau si sa fie purtat cat mai mult catre palnia care conduce catre incheierea unei vanzari. Un CTA le spune ce pas sa faca in continuare pentru a nu fi coplesiti de informatia oferita sau sa nu se piarda in site.
Dar cel mai important lucru este ca un CTA transforma homepage-ul intr-un motor care genereaza lead-uri sau vanzari – nu este doar pe post de “brosura” cu informatii.
6.
Modifica tot timpul Cele mai bune homepage-uri nu sunt cele statice. Cei care au inteles acest lucru modifica tot timpul cate ceva pentru a reflecta nevoiele, problemele sau intrebarile pe care le au vizitatorii lor. Unele pagini principale sunt schimbate in urma unei testari A/B sau cu un continut dinamic.
7. Foloseste un design care sa te scoata in evidenta Un design bine conceput al site-ului constituie o cale pentru a construi increderea fata de utilizator, de a comunica valoare si pentru a conduce vizitatorul catre urmatoarea actiune. Aceste homepage-uri construite “destept” folosesc intefete moderne, plasari de call-to-action-uri, culori, fonturi si alte elemente pe care le suporta pentru a fi tot timpul cu un pas inaintea celorlalti.
Sursa:
http://blog.hubspot.com