Cat de mult risti cand cumperi baze de date in email marketing

Cat de mult risti cand cumperi baze de date in email marketing
Toata lumea isi doreste, la inceput de drum intr-o afacere, o baza de date catre care sa poata trimite campanii de email marketing, prin care sa-si vanda cat mai repede produsele sau serviciile. Fara sa stie cum sa procedeze in acest caz, pentru a-si strange in mod legal aceste baze de date, multi dintre comercianti apeleaza la cumpararea acestora de pe diferite platforme sau inchirierea acestora de pe diferite site-uri online care iti promit o imbogatire rapida apeland la “baze de date cu 500.000 abonati verificati”. Nu isi pune nimeni problema legalitatii cu care au fost obtinute aceste adrese, daca s-a obtinut acordul abonatului pentru a se folosi adresa acestuia mai departe, daca baza de date a fost obtinute pe cai legale, daca sunt valide aceste adrese etc.

Avand in vedere ca intr-o campanie de strangere de lead-uri, o marca auto low-end plateste si 20-40 euro pe un lead, cat de reala este o baza de date cumparata cu 300 lei? Tu, ca si comparator al acestei baze, vei trimite automat la toate adresele, fara ca macar sa le verifici sa vezi daca sunt adrese de forma a@abc.ro, b@abc.ro, si vei astepta rezultatele in fata calculatorului. Aceste rezultate nu vor aparea!
Vei pierde multi bani pana sa te convingi ca ai fost tras pe sfoara si cel  mai probabil iti vei pierde increderea in eficacitatea unei campanii viitoare de emai marketing facuta in mod corect.

Majoritatea adreselor sunt invalide sau nu mai sunt valabile, iar riscul cel mai mare la care te expui este sa fii raportat in spam si sa-ti patezi reputatia IP-ului de pe care faci trimiterea. Pe moment zici ca nu iti pasa, dar te va afecta in viitor cand vei vrea sa faci o campanie reala, cu adrese obtinute de tine prin single sau opt-in (adica abonatul si-a dat singur acordul sa primeasca newslettere de la tine) si vei vedea ca IP-ul tau este blacklistat.

Platformele de email marketing serioase, nu accepta din partea clientilor baze de date cumparate. Noi, la MailAgent, am inchis conturi pe motiv de spam sau care au avut plangeri din partea clientilor.

Cel mai grav este ca poti fi reclamat la Data Protection (Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal) de catre un client nemultumit, iar amenda este un pic cam usturatoare: intre 1000-50.000 lei. Sanctiunea se aplica si daca cumperi o baza de date dar si pentru ca trimiti email-uri catre acea baza de date. O campanie de marketing pentru generare de lead-uri in mod legal, te va costa in mod evident mult mai putin, fara sa te expui la asemenea riscuri.

Revenind la legislatia in domeniu, o adresa de email este considerata o data cu caracter personal iar pentru a o folosi ai nevoie de consimtamantul proprietarului. Obligatia este prevazuta in Art. 5, alin. (1) din Legea nr. 677 din 2001, pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date. In text se prevede ca: „Orice prelucrare de date cu caracter personal [...] poate fi efectuata numai daca persoana vizata si-a dat consimtamantul in mod expres si neechivoc pentru acea prelucrare”.
In cazul in care se incalca aceasta prevedere, esti pasibil de o amenda de la 1.000 la 25.000 lei, potrivit art. 32 din aceeasi Lege, asa cum am mentionat si mai sus.

In ceea ce priveste SPAM-ul, se va aplica Legea nr. 365 din 2002, Art. 22, privind comertul electronic in care se prevede amenda cuprinsa intre 1000 si 50.000 lei. In articolul 6 prevazut in lege, se specifica clar ca: ”Efectuarea de comunicari comerciale prin posta electronica este interzisa, cu exceptia cazului in care destinatarul si-a exprimat in prealabil consimtamantul expres pentru a primi asemenea comunicari ”.

In loc sa iti patezi imaginea firmei cu o campanie de spam, sa mai fii pasibil si de amenzi usturatoare, cel mai bine este sa mergi pe calea cea mai sigura si sa nu risti. Promisiuni de imbogatire peste noapte vor exista, pe bani putini, insa trebuie sa fii realist si sa te gandesti ca asa ceva nu este posibil. O campanie de email marketing facuta printr-o platforma de email marketing, precum MailAgent, cu 100 de adrese bune (in loc de 100.000 obtinute cu 100 lei) iti poate aduce mai multe rezultate.
Mai trist este ca tot timpul vor exista clienti creduli care vor spera la imbogatiri rapide, promise de catre cei care vand aceste baze de date cu email-uri culese in mod ilegal, fara a avea acordul abonatilor, insa adevarul este ca nu tot ce zboara se mananca.



Se incarca ...