Tactici de marketing folosite in comertul online

Tactici de marketing folosite in comertul online
Ai deschis un magazin online nu cu mult timp in urma, ai pus la punct toate detaliile legate de procesarea comenzilor si a platilor si esti pregatit sa accepti ca pentru o perioada volumul comenzilor si a traficului pe site va fi scazut.

Dar a mai trecut un timp si nu ai vazut nicio schimbare notabila. Acelasi volum de vizite sau vanzari, dar cu siguranta iti doresti mai mult (doar asta e scopul pentru care ai lansat magazinul online) si te intrebi cum poti sa treci la un nivel superior.

Indiferent de traficul pe care il ai pe site, daca nu poti convinge vizitatorii, sa ii convertesti in clienti, cu siguranta nu vei vedea nici cresterea pe care ai preconizat-o la inceput.
Iata niste sfaturi pe care le poti implementa pentru a capta si castiga interestul publicului tau tinta dar si pentru a creste vanzarile.




1. Retargetarea

Ce inseamna de fapt? Retargetarea se refera la urmarirea pasilor pe care ii face un vizitator, ce produse a vazut si sa-i afisezi ulterior reclame cu aceste produse vizitate de fiecare data cand se afla pe un site.

Din moment ce ai un numar mic de cumparatori, retargetarea constanta le reaminteste vizitatorilor de prezenta companiei tale si cum pot produsele tale sa le faca viata mai frumoasa.
Vizitatorii care au fost retargetati cu reclame au sanse cu 70% mai mari de a converti in magazinul tau online.

Pentru a intelege mai bine cum functioneaza, am vizitat site-ul Agoda si am cautat niste oferte pentru vacanta la anumite hoteluri. Am parasit site-ul fara sa rezerv nimic, doar am navigat in cateva pagini.

1

Peste cateva minute am intrat pe Facebook si am vazut reclama asta in sectiunea de reclame din partea dreapta.

2

Poate esti familiazitat cu acest tip de retargetare si ai vazut sute de reclame care ti se afiseaza pe paginile pe care le vizitezi de pe desktop sau telefon. Acest tip de retargetare functioneaza pentru orice produs comercializat online: servicii, site-uri si mai ales pentru produse.

Poti incerca o retargetare pe Facebook - are in jur de 1.4 miliarde de utilizatori lunar si este una dintre cele mai populare retele sociale.

2. Cosurile de cumparaturi abandonate

Una dintre cele mai intalnite situatii in comertul online este abandonarea cosului de cumparaturi. Un potential client viziteaza site-ul, navigheaza pe mai multe pagini, adauga produse in cosul de cumparaturi, dar nu finalizeaza comanda. Email-urile trimise de tine ulterior incearca sa ii aduca aminte acestuia ca nu a finalizat comanda si se incearca un proces de follow-up prin intermediul email marketing-ului.

Poate nu stii, dar 68.07% dintre cosurile de cumparaturi sunt abandonate. Asta inseamna ca pentru fiecare 100 de clienti care si-au aratat interesul, 67 vor pleca din magazinul tau (si probabil nu se vor mai intoarce niciodata).

Trimitandu-le un email prin care le aduci aminte ca au “uitat” sa finalizeze comanda, iti poate oferi oportunitatea de a-i aduce inapoi pe site cand inca sunt activi in mediul online si cauta acele produse/servicii de care au nevoie.

Functioneaza aproate in acelasi mod ca si retargetarea.
Marea diferenta este ca pentru retargetare trebuie sa platesti, in schimb, sa-i trimiti un email pentru a-i aduce aminte de cosul abandonat este gratuit.

3


3. Oferte in schimbul recomandarilor


Studiile au aratat ca suntem mult mai tentati sa cumparam un produs dupa ce un prieten a incercat/cumparat acel produs. Poti sa oferi un discount in schimbul unui share pe retelele sociale, a unui review, recomandare, etc. Acestea creeaza viralitate si iti extind sansele de a ajunge mai departe decat aria ta de acoperire.

De fapt, 65% din new business provinde din recomandari. In plus, oamenii sunt de 4 ori mai motivati sa cumpere un produs sau serviciu daca recomandarea provine de la un prieten.

In referral marketing pot exista doua cai:
- Recompenseaza-ti clientul pentru ca a cumparat de la tine si te-a recomandat prietenilor lui
- Pur si simplu recompenseaza-l pentru ca facut o referire despre tine prietenilor lui

4

In poza de mai sus este exemplul de email trimis atunci cand un prieten este recomandat iar persoana care a facut recomandarea este recompensata pentru noul business adus firmei.
Poti incerca sa creezi o campanie pe care le-o trimiti clientilor existenti si prin care le ceri sa-ti recomande o persoana care ar putea cumpara produsele tale.

4. Programe bazate pe puncte de loialitate

Programele bazate pe puncte de loialitate iti dau posibilitatea sa oferi o experienta de cumparaturi placuta pentru clientii tai, in timp ce ei genereaza venituri. Cea mai buna parte: daca punctele tale au o valoare care echivaleaza cu discount-uri sau gratuitati pentru clienti, vor genera un business care se va repeta si vei vedea si loialitate din partea clientilor.

Ca acest lucru sa functioneze pentru afacerea ta, va trebui sa gandesti un program sustenabil de loialitate. Printr-un program de loialitate in care oferi un punct pentru fiecare leu cheltuit sau pentru fiecare comanda efectuata in magazinul tau, te va ajuta nu doar la cresterea vanzarilor dar si a valorii unei comenzi procesate.

- Intr-un program de loialitate un membru poate cumpara cu 13% mai mult decat alte doua persoane non-membre la un loc.
- 54% dintre persoane au luat in considerare sa cumpere de la o companie unde pot fi recompensati pentru loialitate.

 

5

Inainte sa te apuci sa implementezi un asemenea program, trebuie sa pui la punct foarte bine termenii si conditiile si sa stii cat de mult te vor costa aceste tranzactii.

5. Upselling si Cross-selling

Cand faci un upsell iti incurajezi clientii sa cumpere o varianta imbunatatita sau mai buna a unui produs/serviciu sau un produs mai scump fata de ceea ce isi propusesera. Cand faci o vanzare de tip cross-sell ii oferi produse complementare care fie se potrivesc cu ceea ce au cumparat in trecut sau il ajuta sa rezolve o problema.

Upselling-ul este o buna strategie, parte a regulii 60x60: 60% dintre clienti vor achizitiona un produs care valoreaza 60% din valoarea celui pe care tocmai l-au achizitionat, daca este oferit printr-un upsell.

Probabilitatea de a-i vinde unui client existent este intre 60%-70% deoarece rata de succes a unei vanzari in cazul unui nou client se situeaza intre 5%-20%. Poti observa cat de de usor este sa ii vinzi un produs unei persoane care a mai cumparat in trecut de la tine, mai ales intr-o nisa in care atragerea de trafic este dificila.

6

In exemplul de mai sus se poate observa cum se recomanda si alte produse complementare cu produsul aflat deja in cosul de cumparaturi. Recomandarea este facuta in functie de “ce au mai cumparat si alti clienti” si poate fi cel mai bun exemplu de cross-sell de pe un magazine online. Adauga valoare vanzarii incrucisate adaugand valoarea sociala pentru a demonstra achizitia acelor produse complementare.

Upselling-ul si cross-selling-ul sunt facute in mod special cu clientii care se plimba prin site si adauga produse in cosul de cumparaturi, pentru a profita de achizitiile facute din impuls.
Un mod prin care poti sugera alte produse se poate face odata cu trimiterea facturii. Poti aborda clientul printr-un email de multumire sau un email de bun venit dar nu uita sa incluzi si produsele sugerate in acelasi timp.

Promotiile post-vanzare au o serie de avantaje, in afara promotiilor obisnuite:

- cumparatorul este familiarizat cu brand-ul tau si are incredere in tine
- mai mult ca sigur vor deschide un email tranzactional
- un email este mai “stabil” fata de un pop-up
- este un canal de marketing gratuit cu o rata mare de angajament

Concluzii

Toate sfaturile de mai sus sunt vitale in mediul magazinelor online si sunt o unelta esentiala pentru marketing-ul modern din ecommerce.

Daca site-ul tau este pregatit sa suporte si sa implementeze unele dintre tacticile sugerate mai sus, poti incepe sa lucrezi la planul de a le pune in aplicare cat mai curand posibil.
Cu putin timp si efort o sa poti decide care este cea mai eficienta in situatia ta, dar toate in felul lor sunt valoroase si vor atrage venituri cat si angajamentul vizitatorilor.

Sursa: http://www.moblized.com si https://receiptful.com



Se incarca ...