O mina de aur de Craciun- Abonatii Inactivi

O mina de aur de Craciun- Abonatii Inactivi
Toate dogmele din industrie ne spun ca nu trebuie sa folosim adresele celor care nu mai sunt activi pentru ca acestea ne aduc costuri nejustificabile si ne pun la grea incercare trimiterile. Insa, exista o perioada a anului in care oamenii raspund mult mai bine la mesajele trimise.

Aceasta perioada este Craciunul, cand cu totii ne bucuram cand primim o felicitare.

Nu iti uita abonatii niciodata!


Multi dintre noi nici nu bagam in seama una din regulile de baza in email marketing, si anume, aceea de a nu trimite la cei care nu sunt interesati. Astfel, multi trimit la toata baza, chit ca au abonati care nu au mai deschis newsletter-ul de ani de zile. In acest fel, reputatia trimitatorilor are de suferit, marile ISP-uri vad ca nu exista interes si deprioritizeaza email-urile, iar cei care sunt activi nu mai au ocazia sa citeasca newsletter-ul pentru ca acesta a intrat in SPAM.

Astfel, trebuie sa trimitem in mod regulat doar la cei care sunt interesati. Ceilalti abonati trebuie sa ii mentinem in baza de date dar sa nu trimitem la ei, decat atunci cand suntem siguri ca o mare parte din ei vor deschide newsletter-ul.

Momentul trimiterii catre cei mai putin interesati este foarte greu de stabilit. Pentru a crea un interes major, subiectul email-ului, design-ul si implementarea trebuie sa fie foarte bine stabilite, iar segmentarea trebuie sa fie facuta cat mai bine pentru a trimite subiecte de interes personal.

Craciunul este o perioada perfecta pentru a reactiva abonatii, mai ales in Romania, cand toata lumea are un interes comun. Trimiterea de Craciun este foarte buna pentru ca nu trebuie sa ne segmentam baza, insa e de retinut ca raspunsuri foarte bune avem de orice sarbatoare religioasa, daca facem segmentari corecte. In felul acesta putem sa trimitem o urare catre toti Andreii sau Andreele de ziua Sf. Andrei, si sa ne crestem foarte mult rata de deschidere intre Andrei.

Multi care folosesc regula de a nu trimite catre cei care nu sunt activi uita ca daca reusesc sa reactiveze miile de abonati activi vor gasi o mina de aur.

Reactivarea bazelor de date


Pe principiul “Are You Talking to Me!”, trebuie sa intelegem ca oamenii nu sunt interesati de ce vrem sa le zicem. De aici si pana la a-i face interesati este o cale foarte lunga. Principalele puncte pe care cei care cerceteaza problema utilizatorilor inactivi ii intereseaza sunt:

1)    Nu toti oamenii devin inactivi din aceleasi motive

2)    Inactivii sunt o problema mare, foarte mare

3)    Reactivarea abonatilor nu functioneaza decat in cazuri specifice

4)    Reactivarea nu este permanenta

Nu toti abonatii devin inactivi din aceleasi motive

Tinand cont ca abonatii vin din foarte multe surse, iar intereselele lor sunt diferite, nici dezabonarea nu se face din aceleasi motive. Insa unul din motivele principale pentru dezabonari este lipsa de incredere a abonatilor in brand-ul de la care au primit newsletter-ul.

De asemenea, ciclul de cumparare a unui produs este un alt factor prin care abonatii devin inactivi. Dupa ce va cumparati o bicicleta, probabil ca vor trece cativa ani pana va veti cumpara inca una, astfel, interesul este diferit pentru un client existent fata de unul potential. Demograficele si cumparaturile facute in trecut, sunt un alt factor in decizia de a deveni inactivi. Daca la un moment dat sunteti interesat de articole pentru nou nascuti, peste un an de zile interesul pentru acestea nu mai exista.

Inactivii sunt o problema mare, foarte mare

Pentru o baza de date foarte buna, numarul inactivilor este de aproximativ 40%. Nu conteaza ca abonatii nu s-au dezabonat, sau nu si-au updatat preferintele sau interesele, ceea ce conteaza este ca trimiterile catre adrese inactive va afecteaza foarte tare delivrabilitatea.

Reactivarea abonatilor nu functioneaza decat in cazuri specifice

Din statisticile noastre am observat ca majoritatea incercarilor de reactivare nu produc un rezultat mai mare de 1% din totalul inactivilor. Unii pot sa aiba mai mult success, dar oricum rezultatele nu au fost spectaculoase decat in cazuri concrete. De aceea, trebuie tot timpul sa intrebati un specialist in reactivare inainte de a incerca o campanie. Exista puncte de interes, precum Craciunul, care pot da rezultate excelente in reactivare.

Reactivarea nu este permanenta

Din toate studiile noastre, reactivarea nu este niciodata permanenta, ba mai mult, daca un abonat inactiv devine activ, este mult mai susceptibil sa isi piarda interesul in timp, decat unul care are un interes in momentul trimiterii. De aceea, trebuie tot timpul sa folosim metode din cele mai ingenioase de a tine abonatii in baza noastra de date.

Pot spune ca o singura data o idee m-a facut sa redevin activ, intr-un email. A fost cazul newsletter-elor trimise de catre GROUPON.COM New York. Acestia au la dezabonare un filmulet pe care toti ar trebui sa il vedem ca exemplu. Filmuletul se numeste “Punish Derrick” si reprezinta bataia pe care o primeste responsabilul cu newsletter-e de la Groupon. Filmuletul poate fi vazut la: https://youtu.be/nAve7L7An4Y.

L-am prins, dar ce fac cu el?


Dupa ce l-am prins printr-o campanie bine gandita care i-a trezit interesul, ce facem cu acest abonat? In primul rand, stim ca este volatil si poate pleca in orice moment, insa acum este cel mai bun moment pentru a-l intreba de ce nu a fost activ. Printr-o colaborare cu cei care nu sunt activi, vom intelege care le sunt doleantele. De asemenea, daca clientul se simte bagat in seama este mult mai putin probabil sa nu mai fie interesat. Intrebarile trebuie puse si ele intr-un mod profesionist, adica intr-un sondaj, ce trebuie sa aiba si un rezultat care sa ne permita sa punem in practica ceea ce invatam de la respondenti.

Dupa aceea, trebuie sa trimitem numai email-uri despre care el este interesat si, mai ales, sa nu il sacaim. Putem incepe cu cateva trimiteri catre persoanele reinscrise in circuitul email-urilor, insa aceste trimiteri trebuie sa fie facute pe o perioada lunga de timp. De-abia dupa aceea putem mari frecventa cu care trimitem la aceste persoane.

La Multi Ani si Craciun Fericit!


Sper ca perioada sarbatorilor va fi un prilej bun sa va apropiati de clientii vostrii. In fiecare an putem sa atingem macar un pic persoanele importante printr-o comunicare placuta din suflet. Ceea ce MailAgent va indeamna este sa nu uitati sa urati celor dragi sau colaboratorilor vostrii, cum facem noi acum, un calduros: LA MULTI ANI!



Se incarca ...