Marimea conteaza? (In ceea ce priveste baza de date)

Marimea conteaza? (In ceea ce priveste baza de date)
Majoritatea celor care activam in domeniul email marketing-ului consideram ca o baza de date este mai buna cu cat este mai mare. Ca si in alte domenii, nu marimea conteaza, ci rata de deschidere. Exista clienti care isi tripleaza baza de date dar rata de deschidere creste doar cu 10%. Poti sa ajungi de la o baza de date cu 10.000 de abonati si 2.000 de deschideri la o baza de date de 40.000 cu 2.300 de deschideri. Dar asta inseamna 30.000 de abonati noi, din care doar 300 te urmaresc.

Mai jos o sa iti arat ce trebuie sa ai in vedere si ce metode poti aplica atunci cand ai ca obiectiv cresterea bazei de date.

Colectarea adreselor de email se poate face prin doua canale: online si offline.

In mediul online se poate face prin:

-          Concursuri/Tombole

-          Jocuri

-          Retelele sociale

-
Oferirea de continut valoros (de ex. articole in domeniu)

-          Siteul propriu

In offline, poti organiza:

-          Evenimente

-          Tombole

 

In acest articolul vorbim doar de concursuri, urmand ca pe viitor sa trecem prin toate cazurile.

Concursuri Online


Concursurile, sau celebra tombola, sunt cea mai usoara metoda de a-ti creste baza de date. Ce trebuie sa ai  mereu in minte este ca numarul de concurenti nu este cel mai important obiectiv, ci calitatea lor.

La MailAgent avem un client din domeniul bursier care prin organizarea unui concurs si-a crescut baza de date cu 30 de abonati. Probabil o sa spui ca nu se merita atata nebunie pentru 30 de abonati noi. Nimic mai gresit! Tinand cont ca in Romania jucatorii la bursa se ridica doar la cateva sute, acei 30 de abonati reprezinta foarte mult pe segmentul lui.  De aceea e intotdeauna important sa te raportezi la reperele din domeniul tau.

Mai mult, este esential ca orice concurs pe care il intreprinzi sa il promovezi pe un canal care iti poate aduce si potentiali clienti. Sa presupunem ca afacerea ta este din domeniul bursier. Te gandesti sa oferi ca premiu o excursie in Hawaii, si reclama ti-o faci pe libertatea.ro. Considerand valoarea premiului pe care il oferi, o sa ai foarte multi participanti, dar nu o sa ai potentiali clienti.

Multi ne intreaba 'De ce sa ma promovez pe alte siteuri si nu doar pe siteul meu?' Raspuns: Pentru ca esti interesat sa  aduci clienti noi, nu pe cei care iti intra oricum pe site.  (La sfarsitul articolului va dam exemple de pachete de promovare pe alte siteuri)

Practic, scopul unui concurs este sa iti aduca vizitatori, pe care tu sa ii convertesti apoi in clienti si abonati. Intr-un articol viitor o sa vorbim despre conversia din vizitator in client. Util este ca in momentul in care faci concursul sa le ceri cat mai multe date. Este un moment oportun tocmai pentru ca lumea este obisnuita sa completeze mai multe date pentru a-si primi premiul.

Pentru orice concurs, foarte importanta este sectiunea de termeni si conditii. Aici este sectiunea in care trebuie sa fie regulamentul concursului si in care trebuie sa spui participantilor ce vei face cu datele lor personale. Atentie! Termenii si conditiile trebuiesc sa fie in concordanta cu legea Romaniei.

In concluzie, in organizarea concursurilor, premiile trebuie sa fie interesante pentru tipul de client pe care vrei sa ii atragi, promovarea e recomandata sa fie pe siteuri care sunt vizitate de ei, iar datele pe care le ceri la inscriere ar trebui sa te ajute intr-o targetare mai buna.



Se incarca ...