Sfaturi si tendinte de la Marketing Sherpa Email Summit 2012

Sfaturi si tendinte de la Marketing Sherpa Email Summit 2012





Marketing Sherpa Email Summit, eveniment ce are loc anual in luna februarie in Statele Unite, este cea mai mare intrunire din industria email marketingului. Urmatoarele tendinte sunt preluate direct de la organizatori si speram sa te ajute si sa te ghideze in strategiile tale de email marketing de anul acesta.




Livrabilitatea ramane o provocare pentru multi email marketeri. Pana la 54% dintre ei au declarat ca au o 'mare nevoie' de a ajunge in inbox, ceea ce implicit inseamna ca au rate scazute de livrabilitate. Astfel, trebuie sa revenim la cateva dintre bunele practici in trimiterea de newslettere pentru a asigura ca emailul nostru ajunge in inboxul abonatului. Ai cateva din recomandarile noastre si aici dar merita sa ne reamintim cateva dintre ideile de baza.




Odata ce abonatul ti-a marcat emailul drept spam sau s-a dezabonat, evita cu orice pret alte noi trimiteri.  In raportul Email Marketing Benchmark din 2012 a doua cea mai eficienta metoda de a imbunatatii  livrabilitatea este facilitarea procesului de dezabonare. Astfel, abonatul trebuie sa gaseasca usor linkul de dezabonare si odata accesat, sa stie sigur ca va fi eliminat din lista de trimiteri. Acest lucru devine mult mai pertinent odata cu schimbarile recente din legislatia din Romania ce spun ca pentru dezabonare ai numai 48 de ore in loc de 15 zile sa ii elimini din lista pe cei ce s-au dezabonat.  Odata cu aceste schimbari devine esentiala eliminarea conturile inactive. Ti-am recomandat si noi mai demult curatarea listei de abonati tocmai pentru a-ti asigura rate de deschidere crescute.




Strans legata de problema livrabilitatii este relevanta. Multi din factorii ce iti afecteaza rata livrabilitatii se nasc din lipsa continutului relevant pentru abonat. Fa un efort constant de a-ti cunoaste si intelege targetul. Este mult mai eficient sa te adresezi direct celor interesati decat unei mase mari de oameni carora nu le pasa ce ai de zis. Calitatea intotdeauna primeaza in fata cantitatii.




Si ca sa ii citam direct pe cei de la Marketing Sherpa, "fiecare parte a emailului conteaza". Cateodata ne concentram atat de tare pe gasirea subiectului perfect sau a mesajului de call to action incat neglijam chiar continutul mesajului sau designul templateului.




In ultimul rand, desi ti-o spunem des, testarea ramane un pas esential in orice strategie de email marketing si mult prea putin pusa in practica. Si asta n-o zicem noi ci este o observatie facuta in cadrul summitului.




Astfel, nu putem sa concluzionam decat ca inainte de a te folosi de tactici de marketing avansate noi incearca sa intelegi, testezi si practici tacticile de baza in email marketing. Scopul tau principal trebuie sa fie livrarea emailurilor direct in inboxul abonatilor. Iar asta vei reusi sa faci doar daca esti relevant si te adresezi cui ii pasa.



Se incarca ...