Configurarea paginii tale de brand de pe retelele sociale iti va ocupa ceva timp si resurse daca vrei s-o folosesti intr-un mod cat mai eficient. Iar daca intentionezi sa colectezi adrese de email pentru baza ta de date va trebui sa incurajezi participarea activa din partea urmaritorilor sau a fanilor tai.
Pentru ca Facebook este cea mai folosita retea din Romania (a ajuns deja la peste 4 milioane de utilizatori), in acest post ne vom concentra pe metodele prin care poti colecta adrese de mail prin pagina de Facebook a afacerii tale. Cel mai accesibil si rapid mod de a castiga atat likeuri cat si adrese de email sunt ofertele de reduceri sau cupoanele. Utilizatorul isi va putea primi reducerea sau cuponul doar atunci cand isi va introduce adresa de email. Astfel, castigi si un cumparator si un abonat nou. Retine ca primul email primit de utilizator trebuie sa il informeze clar ce implica inscrierea lui (de ex. daca va fi inscris si la newsletter sau daca va putea primi in premiera informatii despre reduceri sau concursuri inainte ca acestea sa apara pe pagina de Facebook).
Daca vrei sa investesti ceva mai mult timp in pagina ta poti crea o aplicatie de Facebook care sa fie accesata prin introducerea emailului. Aplicatia poate fi informativa sau se poate construi sub forma unui joc (iar despre beneficiile jocurilor in colectarea de adrese va vorbim
aici). Aplicatiile pe Facebook pot fi mult mai ofertante deoarece incurajeaza interactivitatea utilizatorului pe o perioada mult mai lunga de timp.
Pe langa aceste reduceri ocazionale, metoda care iti poate asigura cei mai fideli urmaritori sau fani ramane producerea consecventa de continut. Daca te tii de un program clar de postari pe Facebook sau pe blog, cu informatii pertinente pentru cei ce te urmaresc , iti poti creste valoarea brandului si transforma fanii in abonati.
Cel mai important lucrul de retinut inainte de a porni orice campanie pe retelele sociale, este faptul ca trebuie sa iti faci conturile tale cat mai vizibile si sa le dai fanilor posibilitatea de a iti da share la posturi, campanii sau aplicatii.