Tipuri de email (partea a I-a)

Tipuri de email (partea a I-a)
Email-ul ca mijloc de comunicare are o flexibilitate extraordinara in ceea ce priveste situatiile de comunicare in care poate fi utilizat, modalitatea de trimitere a mesajului, grafica si tipurile de interactiune pe care le poate contine.




Fiecareia dintre aceste situatii de comunicare ii corespunde un anumit tip de email care va fi generator de reactii pozitive (sau negative).




brand_heaven




Etapa interactiunilor pozitive - tipuri de mesaje potrivite





  1. I. MESAJELE DE BUN VENIT – Sunt corespondentul unei strangeri de mana atunci cand faci cunostinta cu cineva nou. Mesajul de bun venit este semnul de conectare (tie-sign)si este necesar sa transmita mesajul "bine ai venit in spatiul meu".Caracteristici ale mesajului de bun venit:




    a. Design: sa realizeze vizual legatura dintre intre site si email


    b. Continut si mesaj: sa respecte promisiunile facute la inceputul procesului de abonare (aboneaza-te gratuit si vei primi un cupon pentru transport gratuit)


    c. Beneficiile unui mesaj de bun venit: posibilitatea de colectare date/caracteristici comportamentale (behavioral perspective) pentru personalizarea mesajelor viitoare




Consistenta - tipuri de mesaje potrivite



  1. I. EMAIL NEWSLETTER- Sunt newsletter-ele de continut ce au ca principal scop crearea si mentinerea de brand awareness pentru produsele si/sau serviciile unei companii.a. Design:


    - sa realizeze vizual legatura dintre intre site si email


    - bine structurat, functional, usor de urmarit


    - compatibil cu clientii de email de desktop si de server


    b. Continut si mesaj: continut util, relevant care sa atraga interesul abonatilor. In esenta, email newsletter-ele sunt menite sa vanda, insa intr-o maniera soft: continutul poate face aluzie, trimite indirect catre produsele si/sau serviciile companiei. De exemplu: un retailer care vinde obiecte de uz casnic poate include un articol de tipul Painea gatita in casa – economica si sanatoasa


    c. Beneficiile email newsletter-elor:


    - construirea si dezvoltarea unei relatii de durata cu clientii si potentialii clienti ai companiei


    - construirea si mentinerea brand awareness





  2. II. EMAIL-URI de tip CATALOG- Email-urile de tip catalog reprezinta o versiune online a brosurilor printate si sunt folosite pentru a incuraja abonatii sa faca o achizitie.


    a. Design:


    - sa realizeze vizual legatura dintre intre site si email


    - bine structurat, functional, usor de urmarit


    - compatibil cu clientii de email de desktop si de server


    b. Continut si mesaj: exemple posibile de cataloage pe email:


    - email "Best of" sau "Favoritele noastre" – selectie a unor produse facute de companie


    - email "Preferate de clientii nostri" – acest tip de email le va arata abonatilor ca optiunile lor sunt luate in considerare si sunt importante pentru companie


    - email-ul "How-To"- Acest email va arata clientului cum sa faca o anumita activitate cu link-uri catre produsele companiei care l-ar ajuta in acea activitate


    c. Beneficiile email-urilor de tip catalog:


    - ideale pentru a oferi abonatilor posibilitatea de previzualizare a produselor ce vor aparea si ca oferte speciale.






(partea 1)



Se incarca ...