3 reguli de aur in email marketing

3 reguli de aur in email marketing
reguli de aur




Iata ca si la noi firmele folosesc din ce in ce mai des transmiterea de emailuri pentru a mentine legatura cu partenerii. Totusi, exista inca destui manageri care nu inteleg cum i-ar ajuta acest sistem sau care si mai rau, confunda email marketingul cu SPAM-ul. Adevarul este ca pentru a trimite newslettere trebuie indeplinite anumite criterii.




Regula principala care nu trebuie incalcata niciodata este obtinerea acordului clientilor. Exista cazuri in care se considera ca un formular de contact este suficient pentru a trimite comunicarea, sau cazul mult mai grav cand adresa de email, postata de un site public, este preluata si folosita. Daca cineva isi lasa adresa de email undeva nu inseamna ca astfel isi da acordul de a primi informatii de la o companie. Acordul este definit ca o actiune pe care o face potentialul partener pentru a primi newsletterele de care este interesat. Actiunea poate consta in bifarea unei casute, apasarea pe o legatura la care se poate abona, completarea unui fluturas si multe altele.




Trebuie sa intelegem si noi ca trimitatori de newslettere ca o persoana care nu si-a dat acordul sau nu este interesata de emailul nostru inseamna un cost care poate fi foarte mare, mai ales din punctul de vedere al reputatiei. Astfel, numai persoanele interesate pot fi considerate leaduri, restul sunt numai o cifra intr-o raportare. De asemenea, daca dorim sa avem niste cititori care sa aprecieze ce le trimitem si nu doar niste oameni furiosi pe brandul pe care dorim sa il promovam, trebuie sa oferim toate detaliile de identificare si in plus trebuie sa ne cunoastem clientii si cititorii newsletterelor. Este necesara folosirea unui sistem „double opt-in“, cu alte cuvinte, dupa ce clientul s-a abonat la newsletter trebuie sa primeasca un alt email prin care sa confirme inscreierea. Astfel se evita situatiile neplacute, in care un rau-voitor inregistreaza alte persoane si de asemenea exista o certitudine pentru companie ca emailul exista si este valid, ceea ce aduce un plus major valorii bazei de date.




Tot in aceasta directie firmele ar trebui sa ceara detalii suplimentare: nume, varsta, ocupatie etc. Acestea pot fi utilizate atat pentru personalizare, pentru ca este de asteptat ca cineva sa reactioneze mult mai bine cand primeste un email care ii este adresat direct decat atunci cand primeste unul cu o exprimare impersonala, cat si in realizarea unui profil al clientului.




Odata cu implementarea unei baze de date corecte, in care abonatii si-au dat acordul sa primeasca comunicatii electronice, putem trece la implementarea newsletterelor. Aici frecventa si continutul, urmate bineinteles de aspectul emailului sunt principalele subiecte de interes.




Frecventa de trimitere este un capitol mult discutat in industrie. Pentru fiecare companie este nevoie de alta frecventa. Site-urile de trimiteri au o trimiterere (sau mai multe pe zi) pentru ca asa le este business-ul. Un producator auto nu poate trimite zilnic newslettere, pentru ca nu are ce comunica atat de des. Fara teste insa nu este posibila gasirea unei frecvente acceptabile.




De aceea recomand sa faceti cat mai multe teste si sa vedeti rezultatele, iar in functie de asta sa stabiliti frecventa. Testele pot fi facute de tipul A/B testing, astfel trimitand catre o parte a bazei de date un email si catre alta parte acelasi email dar la o diferenta de timp. Sau pot fi facute trimiteri diferite la diferite ore pentru a vedea ce comportament au abonatii dvs.




Este bine de stiut ca frecventa poate influenta si activitatile abonatilor, astfel Amazon.com a observat ca numarul de vizitatori pe site creste mai mult decat numarul celor care deschid emailul. Astfel se poate deduce ca odata ce a vazut un subiect de email cu oferta, abonatul nu mai deschide emailul, ci se duce direct pe siteul dorit. De aceea frecventa trebuie sa fie stabilita corect pentru fiecare segmentare si este foarte importanta.




Continutul este unul din cele mai importante aspecte.




Pentru inceput un titlu bun poate face diferenta intre o deschidere si aruncarea in cosul de gunoi. De asemenea un titlu bun poate determina utilizatorul sa intre direct pe siteul companiei sau sa o contacteze fara a deschide newsletterul. Un titlu prost, cu caractere mari, cu multe cifre, sau unul care contine cuvinte neplacute poate sa trimita emailul direct in ‚junk‘.




Continutul emailului este extrem de important din puctul de vedere al cititorului. Un continut placut si pe teme de interes specifice celui care il citeste va aduce rezultatele scontate. Asta nu inseamna ca toti ar trebui sa investim in design si in continut, ci insemna doar ca trebuie sa captam atentia cititorului si sa il facem sa aiba o actiune (sa cumpere ceva, sa intre pe un site, sa participe la un concurs).




Astfel colectarea corecta a adreselor de email, frecventa de trimitere si crearea unui content relevant sunt 3 reguli de neincalcat in email marketing.



Se incarca ...