O poveste de succes

O poveste de succes
Acordul abonatilor tai este cel mai important pas in cresterea unei baze de date. Am vorbit intr-un articol precedent despre ineficienta unei baze cumparate; si tocmai pentru ca ti-am dovedit ca fara permisiunea clara a abonatilor faci spam, vrem sa iti povestim despre un proiect succes. Iti prezentam ShoesandtheCity.ro, un concurs care a dus la marirea unei baze de date de peste 10 ori, ajungand in doar cateva luni de la 3000 la aproape 30000 de abonati.




Shoesandthecity.ro a fost un site creat special sa promoveze un concurs pentru femei, initiat de FashionShoes.ro.
Prima alegere eficienta a fost faptul ca premiul oferit era in concordanta cu targetul pe care concursul dorea sa il atraga: persoane interesate de pantofi. De ce sa dai ca premiu un laptop, cand tu de fapt vrei sa atragi in principal femei interesate de moda, respectiv, pantofi?!




Concursul a reusit sa atraga atatia participanti pentru ca se adresa atat abonatelor actuale la newsletter, cat si multor altora potentiale, care puteau intra in concurs la recomandarea prietenei inscrise initial. Tot acest mecanism a dus la castigarea a 30000 de noi abonati.




De ce a reusit acest concurs sa duca la cresterea bazei de date?




Reteta de succes a concursului a fost combinatia de premii si targetarea potrivita, sustinute de bune practici de email marketing implementate de-alungul timpului de organizator.




Concursul in sine.  Organizarea unui concurs este intoteauna o metoda clara de a castiga abonati noi. Va detaliem mai multe chiaraici. In cazul Shoesandthecity, brandul a oferit nu numai produsele care ii defineau afacerea (perechi de pantofi), dar si premii complementare, dandu-le clientelor un motiv in plus sa participe la concurs.




Metoda de inscriere prin double opt-in. Primul pas la inscrierea in concurs, era cat se poate de clar. Intri pe siteul Shoesandthecity.ro, si iti lasi adresa de email. Al doilea pas, apasarea linkului din emailul de confirmare, iti garanta tie ca business ca acel email este valid si ca persoana este clar interesata de informatiile primite de la tine. Aceasta de fapt este metoda de inscriere prin double opt-in de care am mai vorbit aici. Ea este foarte valoroasa pentru tine ca email marketer pentru ca iti asigura un abonat activ, ceea ce se traduce in mai putine hard bounceuri sau declaratii de spam.




Personalizarea. Daca ai posibilitatea sa personalizezi un email, exista putine motive pentru care nu ai face-o. In email marketing, personalizarea este intotdeauna o metoda eficienta de a atrage noi abonati. In acest concurs, personalizarea  a avut loc atunci cand adaugai adresele de email a trei dintre prietenele tale. Dupa inscrierea ta, prietenele recomandate primeau un email care le era adresat nominal, care le anunta ca pot impartii cu tine cadoul castigat de ex. „Buna Oana, prietena ta Elena s-a inscris in concurs, si vrea sa se bucure de premiul castigat si cu tine”. Mai mult, daca prietenele recomandate isi dadeau acrodul puteau sa devina si ele participante active la concurs.




Baza de date de la care ai pornit. Concursul Shoesandthecity a fost un succes datorita unei strategii bine gandite, si, mai mult, datorita faptului ca a pornit de la o baza de date obtinuta legal. Astfel, primii abonati ai newsleterului au fost castigati prin inscrierea lor voita la newsletter, fiind incredibil de valorosi.



Se incarca ...