6 greseli care iti pot ruina rezultatele unui chestionar

6 greseli care iti pot ruina rezultatele unui chestionar
Daca nu ai mai trimis pana acum chestionare clientilor, iata o lista pe care sa o consulti, inainte de a incepe sa creezi intrebarile. Toate acestea de ajuta sa obtii rezultate cat mai bune dar si sa afli ce ai de imbunatatit in campaniile viitoare de marketing, astfel incat sa vii in intampinarea nevoilor clietilor.

Intrebarile ar trebui sa includa:

- Cine sunt clientii companiei?
- Care sunt caracteristicile lor?
- Ce doresc cu adevarat?
- Cum au aflat de business-ul meu?
- De ce sunt loiali brand-ului meu?

Poate ai o idee despre raspunsurile la intrebarile de mai sus, dar cu siguranta ai nevoie de o alta cale pentru a-ti confirma banuielile.

Iata un exemplu al modului de concepere al unui sondaj

Cu ajutorul unei platforme unde poti crea sondaje de opinie, poti concepe cu usurinta chestionarele de care ai nevoie. Iti poti distribui apoi sondajul pe retelele sociale, folosind email-ul sau chiar postarea acestuia pe site-ul companiei, colectand raspunsurile intr-un raport usor de interpretat.
In cadrul MailAgent, am lucrat cu echipe care se ocupau de crearea de sondaje care livrau exact rezultatele dorite. Pentru a te ajuta sa faci acelasi lucru, am extras cele mai comune greseli pe care ar fi bine sa le eviti:

1. Intrebarile nu sunt relevante pentru obiectivele strategice

Daca nu sti incotro se indreapta business-ul tau, nu vei putea sa ceri feedback de la clienti in privinta directiei de mers a afacerii.
Asigura-te ca iti definesti obiectivele si ceea ce trebuie sa stii despre clienti, pentru a atinge acele tinte, inainte de a te apuca sa scrii sondajul.

Spre exemplu, daca obiectivul tau este sa-ti cresti vizibilitatea afacerii, poate ai vrea sa intelegi mai bine care sunt nevoile clientilor. Oare programul, produsele, serviciile, si/sau servisarea indeplinesc nevoile si asteptarile lor?

2. Intrebarile adresate nu au legatura cu informatiile pe care le cauti

Daca nu te gandesti din timp ca ce tip de informatii ai vrea sa cunosti, nu vei reusi sa afli toate detaliile de la clienti, in chestionarul tau.
Daca din strategia ta de dezvoltate face parte deschiderea de noi sedii in tara, este bine sa introduci in chestionar colectarea de informatii legate de oras, judet poate chiar si cod postal.
Pe de alta parte, poate doresti sa afli informatii despre ce produse le plac sau displac clientilor. Ii poti ruga sa evaleze pe o scara de la 1 la 5 produsele, iar apoi printr-o intrebare deschisa ii poti ruga sa detalieze de ce le place sau nu acel produs.

3. Nu ai formulat intrebarile suficient de atent

Daca nu formulezi intrebarile corespunzator, este posibil sa creeze confuzie si neintelegere in randul respondentilor. Ai grija la limbajul de specialitate sau acronime. Gandeste-te ca tu lucrezi zi de zi in domeniul tau, insa respondentii pot veni din medii diferite.
Concepe intrebarile intr-un limbaj accesibil pe care toata lumea sa il poata intelege.

4. Nu ai testat sondajul inainte de a-l trimite

Un mod in care poti sa testezi chestionarul, pentru a vedea daca este usor de inteles, este de a selecta din baza de date un esantion pentru a face un test initial. Au inteles toate intrebarile? A fost usor pentru ei sa aleaga o varianta de raspuns la intrebarile cu raspunsuri multiple?
Avand acest feedback poti sa reorganiezi sondajul apoi sa-l trimiti catre toata baza de date.

5. Ai conceput un sondaj mult prea lung

Este intotdeauna tentant sa intrebi tot ce iti vine in minte, totusi respondentii vor aprecia daca pastrezi sondajul scurt (aproximativ 10-12 intrebari).
Daca ai probleme in restrangerea domeniului din care vei adresa intrebarile, cel mai bine este sa te concentrezi pe 2-3 obiective ale business-ului. Nu uita ca poti oricand sa revii cu alt sondaj dupa o perioada de timp, deoarece nu este recomandat sa asaltezi de la inceput respondentul cu tot ceea ce vrei sa afli. De fapt este chiar indicat ca la o perioada de timp ca iti chestionezi baza de date: inseamna ca iti pasa despre ceea ce gandesc si ca nu i-ai uitat.

6. Priveste in avans cum vei interpreta datele

Nu este prea placut la ajungi la finalul proiectului si sa-ti dai seama ca nu ai datele necesare pe care sa le analizezi. Spre exemplu, daca scopul business-ului tau este sa descoperi cum clientii au aflat despre tine, iar daca acest lucru depinde de locatie, atunci este indicat sa colectezi informatii si despre localizarea geografica.
Gandindu-te in avans la datele pe care vrei sa le analizezi, te va ajuta sa pui intrebarile corecte, despre caracteristicile relevante pentru clienti ,atunci cand concepi sondajul.

Evitand greselile de mai sus, in conceperea sondajelor, te va ajuta ca colectezi informatiile de care ai nevoie pentru a-ti intelege mai bine clientii si pentru a-ti indeplini obiectivele firmei.

Despre cum poti sa creezi un sondaj de opinie in platforma MailAgent, gasiti un tutorial video aici.

Sursa: http://blogs.constantcontact.com/



Se incarca ...