Cat de cinstita este baza ta de date? Sau cum sa te asiguri ca emailul tau intra direct in Inbox

Cat de cinstita este baza ta de date? Sau cum sa te asiguri ca emailul tau intra direct in Inbox
Majoritatea celor care folosesc un serviciu de email marketing se gandesc ca simpla existenta unor IP-uri whitelistate este suficient pentru a ajunge in Inbox. Nimic nu este mai gresit. Aceste IP-uri iti garanteaza o rata crescuta a delivrabilitatii emailului. Insa calitatea mesajului si a bazei de date face diferenta intre un mail citit si unul ajuns in folderul junk.




Factorii care influenteaza livrarea emailului direct in Inbox sunt urmatorii:









-          Subiectul




-          Templateul




-          Rata de deschidere




-          Timpul de deschidere




-          Existenta spam trap-urilor in baza de date




-          Rata de adrese gresite




-          Viteza de trimitere a emailului




-          Corectitudinea si conformarea cu standardele HTML pentru email




-          Viteza de stergere din baza de date a adreselora celor care au apasat butonul de spam




-          Viteza de dezabonare din baza de date




 

Subiectul newsletterului


Trebuie evitata folosirea cuvintelor uzate de spammeri: "FREE", "SALE", "99%", "Viagra" etc. Exista riscuri si in folosirea cuvintelor romanesti ca de exemplu "cum" sau "facial". Mai mult, nu trebuie folosite in exces majusculele si trebuie evitate semnele de punctuatie in genul "!!!!!" sau "????".




De asemenea, nu incepeti subiectul cu cifre. In loc de a scrie '30% reducere' folositi in schimb 'Reducere de 30%'. Din studiile noastre, cele mai bune rate de deschidere au avut subiectele formate din 4 – 6 cuvinte.




Numarul de caractere este un factor foarte important, in clasificarea emailului. Daca acesta are mai mult de 124 de caractere este considerat ca fiind autogenerat de catre marile ISP-uri (Yahoo, Gmail) si nu mai sunt livrate in inbox.


 




Templateul folosit


Daca in template se regasesc scripturi, gif-uri animate sau bannere flash clientii de mail dau un punctaj mai slab si emailul poate sa ajunga in spam sau chiar sa nu fie livrat. Cuvintele date ca exemplu in sectiunea de subiect trebuiesc evitate si in textul newsletterului.




Un caz concret sunt siteurile de reduceri care obisnuiesc sa foloseasca principalul articol redus ca si subiect, sau mai mult, sa puna toate numele gasite in reduceri, in subiect. Acest fapt duce la deprioritizarea emailului si la trimiterea acestuia in spam.




 

Rata de deschidere


ISP-uri stiu cate mesaje s-au trimis, cate au fost deschise, si ce a facut destinatarul cu ele.  Stergerea repetata a emailurilor primite de la cineva face ca provideri precum Yahoo si  Gmail sa deprioritizeze emailurile trimise pe viitor. Ceea ce duce dupa o perioada la ajungerea lor in spam.




Daca mai multi destinatari marcheaza mesajul ca spam, atunci la urmatoarea trimitere ratele de ajungere in Inbox vor scadea. Daca in continuare sunt declaratii de spam, o sa creasca acel raport. Dupa o perioada, daca va comportati corect, mesajele incep iar sa intre in Inbox.




 

Timpul de deschidere


Gmail, de exemplu, contorizeaza viteza cu care cititorul deschide un email. In functie de asta livreaza mesajul mai repede sau mai tarziu. Acelasi lucru il implementeaza si Yahoo.




E posibil ca datorita calitatii bazei de date mesajul sa ajunga pe serverele Yahoo la ora 10 dimineata dar sa fie livrate in Inbox tocmai la ora 12.




 

Existenta spam trap-urilor in baza de date


Spam trap-ul este o casuta de email special generata pentru a testa daca un anumit trimitator face spam sau nu. Daca tu ai in baza de date un spam trap si trimiti catre ea, atunci Yahoo stie ca faci spam. Cum ajung aceste adrese in baza de date? Una din cauze este faptul ca in Romania putine firme folosesc double opt-in.




Sa zicem ca eu am adresa de email ion45@yahoo.com. Daca atunci cand vreau sa ma inscriu la un newsletter scriu din greseala 10n45@yahoo.com, este posibil ca aceasta adresa sa fie un spam trap.




Daca ai o abonare cu double opt-in se trimite un mesaj de confirmare, iar accesarea linkului din email este obligatorie pentru a continua trimiterile catre aceea adresa. Daca nu ai double opt-in, adresa este considerata corecta si se va trimite catre aceasta. Yahoo nu se dezaboneaza pentru ca acea adresa este doar de monitorizare, si tu vei avea un spamtrap la fiecare trimitere. Pe masura ce tu continui sa trimiti catre acea adresa, Yahoo si ceilalti clienti de email te vor cataloga ca spamer.




O alta posibila cauza este folosirea de baze de date foarte vechi. Astfel, e posibil ca la inceput sa fi colectat baze de date pe cai mai neortodoxe, care probabil includ si spam trap-uri. Sfatul nostru este ca periodic sa eliminati adresele abonatilor inactivi.




Majoritatea ISPurilor si a companiilor mari au aceste spam trap-uri. Din cauza lor reputatia domeniului folosit scade si se pot intampina probleme in trimiteri.


 




Rata de adrese gresite


Aceasta este o metoda buna de verificare a calitatii bazei de date. Folosind o inscriere de tip double opt-in obtinem o rata de adrese gresite de aproximativ 3% dupa o perioada de sase luni. Daca cifra creste peste 8-10%, calitatea adreselor ramase este pusa la indoiala.




O intrebare pe care foarte multi marketeri si-o pun este: De ce am atat de multe adrese gresite? Este foarte probabil din cauza metodei de colectare a adreselor.




Colectarea adreselor de email de pe flyere duce la foarte multe adrese gresite. O astfel de metoda nu face decat sa va creeze probleme. O astfel de metoda aduce o rata de adrese gresite de pana la 50%. Pentru abonarile fara double opt-in rata de adrese gresite poate ajunge la 30% si 40%.




Colectarea adreselor in maniera electronica este cea mai recomandata. Abonatul isi introduce adresa de email pe site sau intr-un landing page. Daca metoda nu este cu double opt-in, rata de adrese gresite este de 10% sau mai mare, in cazul siteurilor care te obliga sa introduci o adresa de email ca sa poti sa il accesezi.




 

Viteza de trimitere a emailului


ISPurile recunosc ca viteza de trimtitere este un factor in garantarea trimiterilor. Astfel un mic trimitator este vazut mult mai slab decat unul care trimite foarte multe newslettere intr-un timp foarte scurt. Pentru Yahoo, orice trimitere care scade sub 8 mailuri pe secunda este considerata una proasta si cel mai probabil va fi deprioritizata.




Companii precum MailAgent care au sute de conexiuni prin care trimit mii de emailuri, ofera o garantie pentru marile ISPuri, si astfel garanteaza o livrare in Inbox.




 

Corectitudinea si conformarea cu standardele HTML pentru email


Folosirea templateurilor care nu respecta standardele W3C sunt privite circumspect pentru ca nu confera siguranta clientilor de email. Trebuie avut in vedere tot timpul ca un design de email este diferit fata de unul de website, iar standardele sunt diferite. Acest fapt se datoreaza blocarii stylesheet-urilor de catre majoritatea clientilor de email, si interpretarea HTMLului emailurilor cu Word (in loc de Internet Explorer) a Outlook-ului.




 

Viteza de stergere din baza de date a adreselor celor care au apasat butonul de spam si a celor dezabonati


Multi trimitatori folosesc reply-ul ca metoda de dezabonare, sau prefera sa dezaboneze in termenul legal de 15 zile. Acest fapt duce, in multe cazuri, la trimiteri noi catre cei care s-au dezabonat, si duce la o crestere a ratei de apasare a butonului de spam.




De asemenea provideri precum Hotmail cer ca dezabonarea sa se faca in mai putin de 24 de ore, pentru a permite whitelistarea unui IP.




 

Nota:

In cazul in care te regasesti in vreuna din problemele exprimate mai sus incearca sa o remediezi.  Nu ezita sa ne ceri sfatul in gasirea de metode prin care poti creste rata de delivrabilitate.




 



Se incarca ...