23% dintre newsletterele din Romania nu ajung in Inbox

23% dintre newsletterele din Romania nu ajung in Inbox
MailAgent a realizat o analiza potrivit careia aproapre un sfert dintre newsletterele trimise de companiile din Romania nu ajung in Inboxul destinatarilor.




Astfel, in urma trimiterii unui newsletter, doar 77% dintre mesaje sunt livrate cu succes. Din cele 23% care nu ajung in Inbox 6% intra in folderul de spam, iar 17% se pierd definitiv pentru ca nu trec de filtrele serverelor.









"Fiecare email transmis inseamna o suma de bani investita. De aceea, este important ca rata mesajelor care intra in Inbox sa fie cat mai mare. Iata si un exemplu concret: sa spunem ca suntem un magazin online si ca nu avem pierderea de 23%. In urma trimiterii unui newsletter catre 10.000 de abonati rezulta 15 cumparatori cu un cost mediu de 150 de lei, adica incasari de 2.250 de lei. Insa, in momentul in care 23% dintre mesaje nu ajung in Inbox inseamna o pierdere de peste 500 de lei din cei 2250”, explica Bogdan Nedelcov, Coordonator Proiecte, MailAgent.




Aceasta pierdere este consecinta unor factori directi precum: rata foarte mica de deschidere a mesajelor din cauza continutului nerelevant pentru destinatar, raportari de spam, sau formatari tehnice defectuoase ale mesajelor. Pe de alta parte, exista si cativa factori care contribuie la mentinerea ratei de deschidere: erodarea brand-ului, lipsa unei analize a rezultatelor trimiterilor sau neintelegerea nevoilor clientilor.




“Sa incerci sa promovezi prin newsletter pantofi de dama barbatilor nu e cel mai istet lucru pe care il poti face; aceste emailuri nu numai ca nu sunt relevante, dar vor enerva consumatorii si in cele din urma vor fi raportate ca spam”, completeaza Bogdan Nedelcov.




Situatia se poate imbunatati prin folosirea corecta a bazelor de date, prin segmentarea inteligenta a consumatorilor si prin livrarea de continut relevant pentru fiecare dintre abonatii la newsletter. MailAgent ofera clientilor sai atat personalizarea newsletterelor pentru fiecare consumator in parte, cat si personalizarea serviciilor pentru nevoile fiecarui client din portofoliul companiei.




Analiza realizata de catre MailAgent se bazeaza pe monitorizarea ratei de deschidere a emailurilor din peste 800.000 de adrese de mail. Marja de eroare este de 3%, iar perioada analizata este intre ianuarie si noiembrie 2011.



Se incarca ...