10 beneficii ale email marketing-ului

10 beneficii ale email marketing-ului
Email marketing-ul este cunoscut ca si o unealta puternica in marketing-ul online. Cine nu s-a familiarizat inca nu acest instrument, prin care iti poti promova afacerea, poti atrage clienti noi si chiar sa-ti maresti numarul de vanzari, ar trebui sa citeasca cele 10 beneficii oferite de email marketing. Nu degeaba este folosit de milioane de companii la nivel global, iar rezultatele - pozitive - sunt in crestere de la an la an.

1. Costuri reduse

Cel mai mare beneficiu este cel legat de pret. Are cel mai mic cost, cu rezultate masurabile, in comparatie cu alte campanii de makerketing (online sau offline). Se pot trimite campanii de zeci de mii de email-uri catre clienti in doar cateva minute in comparatie cu o brosura lasata in cutia postala de un singur om in decursul a mai multor zile. Rezultatele pot fi urmarite in timp real (cate email-uri au fost trimise, cine a deschis, de pe ce sistem de operare, dispozitiv mobil, etc.).

2. Targetarea clientilor

Email marketing-ul este un serviciu la care clientii adera de buna voie. Prin platformele de email marketing campaniile trimit campanii de newslettere doar acelor clienti care si-au dat acordul sa primeasca informatii de la business-ul pe care il plac si de la care doresc sa primeasca noutati. In acest fel, clientii nu vor primi mesaje de tip SPAM, iar rata de conversie este mai mare. Aderarea la un serviciu de email marketing din partea clientilor, se face printr-o confirmare de single sau double opt-in.

3. Segmentarea

Marketerii isi vor cheltui cu placere bugetele de marketing, stiind ca targeteaza doar persoanele care si-au aratat interesul pentru brand-ul lor. In acest caz se poate merge chiar cu un pas mai departe, trimitand email-uri doar persoanelor care indeplinesc anumite criterii.

Cu cat ai mai multe campuri in formularul de abonare, prin care soliciti date de la clienti, poti segmenta bazele de date din ce in ce mai mult. Daca detii o agentie de turism si ai oferte pentru seniori, poti segmenta baza de date in functie de varsta clientilor. Sau daca un client a cumparat un laptop, ii poti trimite ulterior oferte cu genti pentru laptop, produse de intretinere, etc.

4. Call-to-action

Email marketing-ul este grozav pentru ca poti impulsiona clientul sa ia o actiune pe care tu o doresti, sa-i dai impulsul de a cumpara. Nu exista alta platforma de marketing care sa ofere clientului oferta dar si sa-l impinga catre aceasta, la doar doua click-uri distanta. Cu un call-to-action puternic si un link care sa-l trimita pe acesta exact in locul in care doresti, o campanie de email marketing poate sa creasca vanzarile cum niciun alt canal de marketing nu ar putea.

5. Usurinta de a crea

Nu ai nevoie de o echipa intreaga de creatie pentru a-ti face un newsletter si nici cunostinte tehnice. In platforma de email marketing MailAgent gasesti templaturi deja create, care iti fac munca mult mai usoara. Nu ai nevoie de foarte mult text pentru a nu plictisi cititorul, nici sa-l incarci cu 1000 de imagini pentru a nu fi nevoiti sa scroleze 5 minute pana la sfarsitul email-ului. Pastreaza lucrurile simple si de efect.

6. Urmarirea rezultatelor

Un alt beneficiu al email marketing-ului este ca poti vedea ce a functionat si ce nu a mers bine. Majoritatea platformelor de email marketing iti dau posibilitatea sa vezi cati au deschis, rata de click sau de conversie, pentru a sti pe viitor ce ai de facut pentru a-ti imbunatati urmatoarele campanii. Aceste modificari pot fi facute imediat, in comparatie cu presa scrisa sau cea difuzata pe diferite canale, care cer eforturi mult mai mari.

7. Este la nivel global

Ce alt canal de marketing iti ofera posibilitatea sa transmiti un mesaj, aproape instant, catre oameni din toata lumea? Cu siguranta, social media te ajuta sa faci acest lucru la nivel global, dar acolo nu poti verifica cine ti-a citit cu adevarat continutul.

8. Rapiditate

Datorita rapiditatii cu care o campanie de newslettere este trimisa catre clienti, poti incepe sa vezi rezultatele in cateva minute dupa ce ai apasat pe butonul SEND. Pentru platformele care folosesc IP-uri whitelistate ai garantia ca majoritatea email-urilor vor ajunge in inbox.

9. Distribuirea ulterioara

Abonatii pot trimite ofertele primite de la tine prietenilor sau familiei doar cu un singur click. In acest fel, oferta se poate propaga si catre alte persoane, care ulterior iti pot deveni clienti. Este mult mai usor sa-i trimiti cuiva un email cu o oferta care ti se pare potrivita, decat sa-i povestesti ca ai vazut un banner stradal in intersectia X, cu o oferta la un magazin pe care nu ti-l mai amintesti.

10. Recuperarea investitiei

In lumea afacerilor, rezultatele sunt tot ceea ce conteaza. Cu acest lucru in minte, majoritatea firmelor care investesc in email marketing, o fac si datorita ROI-ului. In 2014, ROI-ul in email marketing a fost de 40$ pentru fiecare 1$ investit. Pana in acest moment are cea mai mare rata de recuperare a investitiei in comparatie cu alte canale de promovare.

In cazul in care ai nevoie de suport si consultanta pentru campaniile tale de email marketing, la MailAgent gasesti echipa care te poate ajuta pentru campanii de newslettere cu rezultate imediate.



Se incarca ...