Interpretarea rezultatelor intr-o campanie de email marketing poate nu este cel mai placut lucru din viata unui marketer.
Iti place sa stii ca email-urile pe care le-ai trimis au fost deschise, traficul pe site a crescut iar business-ul a avut o evolutie in urma unei
campanii de email marketing, dar chiar ai timp de tot ceea ce presupune interpretarea rezultatelor?
Din ceea ce am observat la clientii pe care ii avem in portofoiul nostru, multi proprietari de business-uri nu stiu de unde si cu ce sa inceapa, iar altii au recunoscut ca nu exista timp prea mult pentru asta.
Folosind raportarea si analiza in avantajul tau nu trebuie privita ca pe un job full-time. Familiarizandu-te cu rapoartele primite, in urma fiecarei campanii de email marketing, te poate ajuta sa economisesti timp, deoarece vei afla ce activitate de marketing functioneaza si care nu genereaza rezultate deloc, si in consecinta nu merita timpul tau. Vei observa trendurile, cine raspunde la email-urile pe care le trimiti, si cine nu, iar astfel iti vei face o idee despre campaniile viitoare de marketing.
In acest articol incerc sa subliniez cum trebuie sa interpretezi rezultatele unei campanii de email marketing si sa iei deciziile corecte intr-un timp mai scurt.
Sa incepem cu termenii de baza: Cand te uiti la rapoartele de email, sunt cinci arii principale pe care vrei sa te concentrezi: open rate (rata de deschidere), click-through rate (rata de click), email bounce (email-urile nelivrate), spam si opt-out (dezabonarea).
1. Open rate – procentul total de oameni care au deschis email-ul, in comparatie cu numarul total de oameni carora le-ai trimis email-ul.
2. Click-through rate – procentul de click-uri pe care link-urile din email le-au primit, bazat pe numarul total de oameni care au deschis email-ul.
3. Bounce-urile – inseamna ca email-urile nu au fost livrate catre o parte a bazei de date.
4. Spam – raportarea spam inseamana ca un individ din lista care a primit comunicarea trimisa de tine o raporteaza ca fiind nesolicitata si nedorita.
5. Opt-out – cineva din lista se dezaboneaza si nu mai doreste sa primeasca newslettere de la tine.
Acum ca ai ti-ai facut o idee despre ce inseamna termenii de mai sus, sa vedem ce iti spun procentele respective si cum sa remediezi problemele aparute in zonele respective:
Ce ar fi daca…. “Rata mea de deschidere nu este atat de mare pe cat mi-as dori?”
Rata de deschidere iti spune cati dintre cei care au primit email-ul sunt pregatiti sa faca urmatorul pas, sa deschida si sa citeasca continutul pe care tu l-ai trimis.
Daca rata de deschidere nu este acolo unde ti-ai dori, iata cateva lucruri pe care le poti imbunatati:
- Frecventa: Incepe prin a afla cat de des audienta ta ar dori sa primeasca vesti de la tine. O data la doua saptamani este un bun punct de pornire, dar trebuie sa testezi mai multe variante pana cand vei avea un bun raspuns din partea clientilor.
- Cum te identifica: Foloseste un nume si o adresa de email familiare la campul destinat trimitatorului (
from email si
from address) pentru ca respectivul contact sa poata recunoaste usor ca email-ul vine de la tine.
-
Subiectul: Titlul email-ului sau subiectul este primul lucru pe care oamenii il vad in inbox. Asigura-te ca titlul email-ului tau iese in evinta si le ofera oamenilor motivul pentru a deschide email-ul acum.
“Multi oameni deschid email-ul, dar nimeni nu da click pe link-uri?” Daca observi ca multe persoane au deschis email-urile, inseamna ca deja ai o audienta care vrea sa interactioneze cu tine. Dar daca link-urile nu primesc niciun click inseamna ca, continutul pe care l-ai trimis nu are efectul dorit asupra cititorilor asa cum ti-ai fi dorit. In timp, aceste contacte si-ar putea pierde interesul si sansele ca sa mai deschida email-urile viitoare scad dramatic.
Pentru a evita acest lucru, fii atent la tipul de content care atrage atentia. Cauta in istoricul email-urilor trimise ce anume a atras atentia, care au fost cele mai bune articole care au dus catre interactiune sau verifica ce postari au performat bine pe retelele de socializare.
Trebuie sa te gandesti cum ii determini sa faca urmatorul pas. Pentru a obtine un CTR (click-through rate) cat mai mare, concentreaza-te pe urmatoarele lucruri:
- Un call-to-action puternic: Este bine sa pozitionezi un call-to-action in partea de sus a newsletter-ului pentru a nu fi nevoit cititorul sa dea scroll pana la final pentru a primi ce doreste. Poti folosi butoane de call-to-action, iar pentru a le evidentia o poti face prin
culoare si forma. Acestea functioneaza bine in cazul unui newsletter cu vanzare de produse.
- Informatii clare si concise: Foloseste imagini sau filme ca pe un imbold pe care il oferi cititorilor dar si pentru a reduce cantitatea de text. Ai grija sa nu faci greselile de
aici si vezi cum poti trimite newslettere cat mai bine structurate.
- Un design prietenos pentru dispozitivele mobile: Nu uita de abonatii care intra de pe dispozitivele mobile sa citeasca comunicarea pe care le-ai trimis-o. In platforma
MailAgent vezi cate dintre deschideri au fost de pe dispozitivele mobile (telefon sau tableta) dar si sistemele de operare folosite (Android, iOS, Windows, etc.).
Incearca sa gansesti un template de newsletter care sa se vada bine chiar si pe ecranele mici, folosind un template cu o singura coloana, sau unul responsive si testeaza-l inainte de a-l trimite.
In imaginea de mai jos niste ponturi de care sa tii cont pentru a-ti imbunatatii click-through rate-ul:
“Si daca email-urile mele au rata de bounce prea mare, sunt marcate ca spam sau primesc multe dezabonari?”
Bounce-ul, rapoartele de spam si dezabonarile sunt nisti indicatori pe care iti doresti sa ii ai in procent cat mai mic. Fii atent la aceste numere sau foloseste sfaturile de mai jos, in cazul in care cifrele tale sunt mai mari decat ti-ai dori:
- Bounce-ul: Pot fi mai multe cauze pentru care rata de bounce este prea mare. Una dintre probleme ar putea fi o baza de date neactualizata. Daca mai ai si alta posibilitate de a lua legatura cu contactele respective (Ex: o campanie de
SMS Marketing), roaga-i sa-si actualizele informatiile cu prima ocazie. Inlaturand din baza de date adresele de email cu probleme, te va ajuta sa obtii o rata de deschidere mai mare.
- Spam-ul: A
cere permisiunea clientilor atunci cand se aboneaza, prin metoda opt-in sau double opt-in este cea mai sigura cale prin care te protejezi impotriva reclamatiilor de spam. Legislatia in Romania este foarte stricta iar amenzile sunt pe masura. Pentru a te inscrie la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal este suficient sa completezi
cererea de aici, inscrierea fiind gratuita.
Ca sa concluzionam, cere intotdeauna acordul clientilor pentru a-i adauga in baza ta de date. Explica clar in formularul de abonare ce vor primi in schimbul adresei lor de email si cat de dese vor fi comunicarile.
- Opt-out: Cateva dezabonari din cand in cand, sunt normale, pe masura ce gusturile si interesele abonatilor se mai schimba in timp. Mesajele tale poate si-au mai pierdut din relevanta, fata de cum erau odata. Pentru a afla de ce s-au dezabonat, introdu cateva intrebari relevante in formularul de dezabonare.
Conecteaza rezultatele cu obiectivele Odata ce incepi sa aduci rapoartele si analiza in strategia ta, incearca sa incepi cu mici modificari si sa urmaresti rezultatele. Facand multe schimbari dintr-o data va deveni coplesitor atat pentru tine cat si pentru audienta ta.
Sursa:
http://blogs.constantcontact.com